Raadsinformatiebrieven zijn bestemd voor leden van de
gemeenteraad. Ze zijn ook openbaar en dus ook beschikbaar voor gewone burgers.
Het is alleszins de moeite waard om als gewoon burger kennis te nemen van die
raadsinformatiebrieven. Eigenlijk is iedereen die zich met het bestuur van de
gemeente wil bemoeien –en dat doe je al door eens in de vier jaar je stem uit
te brengen- verplicht die RIB’s te lezen. Het kost een paar keer klikken: www.grave.nl;
“info gemeente Grave”; “bestuur”; ”Gemeenteraad”; “”Raadsinformatiebrieven” en
dan verschijnt de lijst. Onderweg kunt u ook nog afslaan naar “Ingekomen Post”
“Vragen raad en commissies” (met antwoorden) en “Griffiebericht”. Nu wij ons
druk maken over communicatie zijn alle RIB’s de moeite waard en dubbel als ze
ook nog communicatie als onderwerp hebben.
Zo is op 30 november RIB 2017-64 verschenen met als
onderwerp “resultaten onderzoek dienstverlening”.
Het onderzoek wijst uit dat 130 personen hebben aangegeven
tevreden te zijn over de wijze waarop zij aan de balie zijn behandeld en 11
ontevreden. Dat ziet er positief uit. Hoe positief het werkelijk is, is uit de RIB
moeilijk af te leiden. Heel belangrijk is wel dat de deelnemers aan het
onderzoek ook tips voor verbetering konden geven. Helemaal goed is dat tips ook
zijn overgenomen.
Jammer is dat niet is opgenomen welke tips zijn uitgevoerd.
Dat is om privacy-redenen gebeurd en dat begrijp ik niet. Ik neem aan dat op de
ingeleverde kaarten geen namen staan en als dat wel zo is hoef je de naam niet
te noemen. Het is wel leuk voor de indieners om te zien dat het zin heeft een
goed idee in te leveren en voor ons allen kan het een stimulans zijn om in
plaats van te klagen oplossingen voor probleempjes te geven.
Oorspronkelijk was dit stuk veel langer, maar dat begon akelig
op muggenziften te lijken. Die opmerkingen geef ik maar rechtstreeks door aan
de afdeling communicatie. Dat heeft ook meer effect.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten